OF JOY.ANGER.SADNESS.THANKSGIVINGS. 喜。怒。哀感恩篇

OF JOY.ANGER.SADNESS.THANKSGIVINGS. 喜怒哀感恩篇TRAVELOGUE, PERSONAL THOUGHTS. 游记、日常生活心情录

放不下

因朋友一家被迫明天搬迁,我下午到她家帮忙收拾东西。看到她家里还没收拾好的东西仍堆积如山,我难怪她说‘很怕’----很怕明天搬运工人来时都还不能把东西收拾完。
她的心情我非常明白的,因为我去年才搬过家,加上我每次去旅游之前的几个少时也和搬家前的几个小时一样,总发现来不及收拾或整理完该带的东西,即使我有提早开始准备。。。。


想想,我的人生里整理不完的东西多着呢。。。
相片、游记、书堆、信件、财务、人际关系、心情、人生计划。。。。

其实从搬家与出游时收拾行李的经验得到的启示是:很多东西我其实已经不需要了,但怎么没早点丢掉或送人或放下呢?
开始总会因为舍不得或怕要用时没有所以放不下,然后就一直带着,从一个地方到另一个地方,到最后却发现有很多东西是即使不见了你都不会发现,就是说这些东西早就该放下了。

希望我到了要搬迁到另一个世界前的几分钟,不会抱着‘怎么还没收拾整理好某事情’的心情离去,不会有什么放不下的事或东西要带去。。。。
生不带来,死不带去。

There's an interesting movement called 100 Thing Challenge:
where one is challenged to live a clutter free life by doing away with as many items as possible in his life till the number of items is down to 100, this movement was started by a guy named Dave Bruno who challenged himself to live with only 100 items in his life for a full year ending 12 November 2009. and until then he maintained an updated list of the 100 things in his life on his blog:
This movement had found a great number of followers who believed in beating excessive consumerism and living a simpler life.

i think it's a great personal challenge and i should start soon too....

No comments:

TRAVELOGUE.PERSONAL THOUGHTS 游记、心情日志。

OF JOY.SADNESS.ANGER.THANKSGIVINGS
喜.怒.哀.感恩集